Philips SHAVER Series 5000 S5672

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5672 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Marcel0123 05-06-2017

Fijn apparaat

Philips S5672/26.
Het scheert fijn en zonder irritatie. Zowel nat als droog zorgt het voor een goed resultaat en waar ik in het verleden bij elektrisch scheren nog met een mesje eroverheen moest om het echt glad te krijgen, hoeft dat met dit apparaat niet.
Wat me ook erg aanspreekt is het geluid. Dit is een zeer geluidsarm apparaat en dat is, voor mij, een verademing in de ochtend.
Een ander punt wat mij zeer aanspreekt is het schoonmaken en schoonhouden. Gewoon onder de kraan afspoelen en je bent klaar. Geen gedoe meer met borsteltjes. En het meegeleverde smartclean systeem onderhoudt het apparaat ook nog naast dat het de koppen grondig reinigt.
Dit scheerapparaat doet wat het moet doen. Het doet het grondig, ligt goed in de hand en onderhoud kost minder tijd dan ik gewend was.
Al met al ben ik zeer tevreden en raad ik dit product ook aan.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Ligt goed in de hand
  • Makkelijk schoon te maken.

Ivo99 05-06-2017

Super apparaat

Nu ruim een week dagelijks gebruik gemaakt van de nieuwe phillips 5000 serie en mijn bevindingen tot nu toe zijn als volgt:
Het apparaat ziet er zeer mooi uit ook de digitale icoontjes in het handvat die de status v/d accu en spoelen van de kop aangeven zien er modern uit. Het apparaat ligt goed in de hand en voelt degelijk aan. Scheren deed ik al met een ouder type phillips scheer apparaat maar de nieuwe 5000 serie scheert een stuk fijner hapt totaal niet en scheert ook een stuk sneller en gladder dan mijn oude toestel. Na het scheren de koppen afspoelen onder de kraan en plaats je het apparaat in de Smartclean docking station, met een druk op de knop kan een reiniging’s programma gestart worden waarna het apparaat weer als nieuw gebruikt kan worden, tevens laad het docking station het scheerapparaat ook weer op. Het docking station word gevuld met een bakje reinigings vloeistof dat is meegeleverd in de doos. Tot op heden ben ik zeer tevreden met dit toestel.

Pluspunten

• Snel in gebruik
  • laad snel op

Minpunten

• Smartclean duurt even voordat deze gereed is.

berttt 02-06-2017

Goede prijskwaliteit verhouding

Dit scheerapparaat van Philips scheert gewoon goed. De accu/batterij gaat ook lang mee, maar ik heb dit apparaat nog maar een maand. Opladen gaat ook snel. Voor de gevraagde prijs is het een uitstekend apparaat.

Pluspunten

• accuduur
  • accessoires

JanE21 01-06-2017

Veelzijdig, snel en uitstekend resultaat

Ik heb het scheerapparaat nu een maand in gebruik en na zowel droog, nat als met scheerschuim te hebben gescheerd, ben ik hier ontzettend tevreden over. Het apparaat is mooi vormgegeven en ligt lekker in de hand. Ziet er strak en modern uit. Het opladen gaat erg snel, na 5 minuten kon ik al een keer scheren. Dit is vooral ’s ochtends een uitkomst. Bovendien zit een scheerbeurt er snel op, waardoor ik lang met een volle batterij kan doen.

De eerste keren droog scheren was direct een groot succes: door de grote kop ben ik binnen enkele minuten klaar met scheren, mijn gezicht was erg glad en ik had geen last van huidirritaties. Voor de dikkere/stugge delen van mijn haargroei gebruik ik de Turbo-stand en dat werkt erg goed. Ik had hiervoor ook al een Philips apparaat en ik merk een duidelijk -positief- verschil. Deze scheert een stuk sneller en gladder, dat laatste viel mijn vrouw meteen op. De kop is wel wat groter dan van mijn vorige, maar dat was een kwestie van wennen. Nat en met scheerschuim scheren verliep net zo prettig. Ook de trimmer doet zijn werk uitstekend. Het is flink trekken aan de kop om deze te verwisselen, maar ik vertrouw erop dat het apparaat dit aankan. Schoonmaken onder de kraan is erg handig, het bijgeleverde SmartClean systeem is geschikt voor de zeer grondige reiniging. Dit werkt heel eenvoudig, maar het systeem neemt wel de nodige ruimte in op de wastafel. Een minpunt is de positionering van de aan/uit-knop; tijdens het scheren druk ik het apparaat geregeld uit. Ook vind ik het jammer dat er geen beschermkapje (en schoonmaakborsteltje) bij dit model zit. Ik heb een mooie case, maar het open- en dichtdoen ervan verloopt nogal stroef. Kortom: erg tevreden gebruiker, absoluut een aanrader als je kwaliteit belangrijk vindt en weinig tijd kwijt wilt zijn aan het scheerproces (van opladen tot gebruiken).

Pluspunten

• Batterij laadt snel op en gaat lang mee
  • Korte scheerbeurt
  • Scheert erg glad en zonder huidirritaties
  • Turbostand erg handig voor stuggere delen

Minpunten

• Positionering van de aan/uit-knop
  • Bijbehorende case is stroef

Jan52 31-05-2017

Prima apparaat

De Phillips S5000 is het beste apparaat, waar ik mij de afgelopen 40 jaar mee gescheerd heb. Scheert prachtig glad, en haalt de meest stugge haartjes weg, zonder moeite.

Pluspunten

• Zeer glad
  • Makkelijk in onderhoud
  • Lange gebruiksduur

pvz3 29-05-2017

Perfect

wat op valt is wat je allemaal krijgt bij dit product: reis-etui, schoonmaaksysteem, 1 vulling. Na één uur opladen, heb ik mij droog geschoren, dit verliep snel en zonder irritatie.

Wat mij opviel was de kop, deze leek wat instabiel en voelde goedkoop aan, echter het tegendeel blijkt waar.

De scheerkop buigt zich over het profiel van mijn gezicht en dat vergemakkelijkt het scheerproces, wat ook een pluspunt is, is dat hij zeer stil is, dit in tegenstelling tot mijn vorige Philips scheerapparaat, hier hebben ze goed over nagedacht, echt fantastisch.

Nu al dagen nat geschoren, wat een fijne ervaring, het gaat snel en soepel met een buitengewoon glad scheerresultaat (zie foto's)
het afspoelen van het apparaat, gaat iets lastig, zou eigenlijk een borsteltje bij moeten zitten.

Wat ook opvalt is tijd dat de batterij mee gaat, na 1 week dagelijks gebruik is hij nog niet leeg.

Resumé:
+ gebruiksvriendelijk zowel nat als droog.
+ lange batterijduur.
+ goed scheerresultaat.
+ erg stil in gebruik.
+ snel opgeladen
+ reinigingssysteem.
- geen borsteltje.
- handmatig afspoelen.
- kop voelt zwak aan (blijkt dat niet te zijn overigens)
- kliksysteem is even wennen.

Mijn persoonlijke mening, gewoon kopen de Shaver series 5000!!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Prijs
  • Vormgeving

mart57i 29-05-2017

S 5672 bevalt uitstekend

Nu een paar weken in gebruik en ben aangenaam verrast. Scheer al jaren met Philips, maar dit apparaat werkt sneller en preciezer. Mijn gezicht voelt veel gladder aan. Geen irritatie van de huid en supersnel vanwege de "turboknop"

Pluspunten

• turboknop
  • Smart clean system

Minpunten

• drukt hem snel uit

MJBonthond 27-05-2017

Goed scheerapparaat, mooi product

Na mijn vorig scheerapparaat vab Philips is dit toch wel een verbetering. Mede door de turbo-functie is de huid mooi glad te scheren. Het apparaat ligt erg fijn in de hand en het bijgeleverde SmartClean-systeem houdt het apparaat perfect schoon!

Pluspunten

• Turbo-functie
  • SmartClean-systeem

Fred1970 26-05-2017

Prima scheerapparaat

Mijn eerste ervaring is goed, na wat irritatie bij de eerste droge scheerbeurten(weg na een aantal keer gebruikt te hebben) heb ik het onder de douche gebruikt en dat leverde een veel prettiger scheerbeurt op, hij scheert lekker glad en ook het schoonmaken is gewoon onder de kraan veel sneller, de bijgeleverde schoonmaakstation gebruik ik 1 x in de maand. De turbo knop is echt goed voor de wat stuggere haartjes. Opladen is ook snel gebeurd en ik kan daarna ongeveer 6 keer scheren voor ik het weer moet opladen. De trimmer heb ik niet zoveel mee maar dat was ook bij mijn oude scheerapparaat ik gebruik daarvoor toch liever een scheermesje. De aan/uit knop is ietwat gevoelig tijdens het scheren.

Pluspunten

• Snelle oplaadtijd
  • baterij gaat lang mee
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• gevoelige aan/uit knop

leoke 25-05-2017

super glad scheerresultaat en makkelijk schoon te houden

super strakke scheerbeurt en makkelijk schoon te houden
Middels de bijgeleverde spoelunit kun je het scheerapparaat schoonmaken en tevens wordt hij dan opgeladen en daarna scheert hij weer als nieuw

scheert zowel droog als nat heel glad

Pluspunten

• superglad
  • makkelijk schoon te houden

Ronald 22-05-2017

Fijn scheerapparaat vooral het nat scheren

Fijn scheerapparaat vooral het natscheren bevalt goed.het droogscheren gaat iets minder maar is goed te doen. Geluid niveau is ook fijn

Pluspunten

• Accu
  • Natscheren

roycorne 18-05-2017

Snel en glad resultaat

De Philips S5672/26 met reinigingsstation is een mooi apparaat om te zien. Heb zelf vroeg elektrisch geschoren, maar ben nadat mijn scheerapparaat defect ging overgestapt naar glad scheren met losse mesjes. Nu ik in het bezit van van de S5672/26 van Philips heb ik eigenlijk gemerkt dat het scheren veel sneller gaat met het zelfde resultaat als met glad scheren. Bovendien kan ik nog steeds glad blijven scheren, omdat deze Philips ook met scheerschuim gebruikt kan worden. Het resultaat wordt bereikt door het Multi-Precision-systeem met soepel bewegende scheerkoppen die zich vormen naar de contouren van je gezicht. Het apparaat ligt lekker in de hand en de turbo knop is ook een fijne toevoeging, waardoor je bij wat stugger of langer haar toch tot een glad scheerresultaat komt. In ons huishouden met twee mannen gebruiken we hetzelfde apparaat, waardoor het reinigingsstation ook een fantastische oplossing is. Plug hem in, hij laadt op en reinigt het apparaat zodat hij weer als nieuw tevoorschijn komt. Tevens is het na iedere scheerbeurt erg makkelijk om met een druk op de knop het opvangkamertje te openen, zodat je de haartjes er makkelijk uit kunt kloppen. Bovendien geeft het display duidelijk aan wanneer je de kop moet spoelen onder de kraan en wanneer de accu leeg is. Over de accu ben ik overigens ook zeer te spreken. Het apparaat wordt door twee personen iedere dag gebruikt en is na twee weken nog niet leeg. Kortom, ik ben zeer te spreken over de scheerresultaten van dit mooie Philips apparaat en ondanks mijn gevoelig huid, ervaar ik geen klachten. Zeker een aanrader dus!

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Lange accuduur
  • Droog & Nat te gebruiken
  • Makkelijk te reinigen
  • Turbo stand voor stug haar

Minpunten

• Bij vastpakken kan aan/uit knop geraakt worden
  • Kosten cartridges voor reinigingsstation

Mark 09-05-2017

in turbotijd zeer glad resultaat

Eerste dag: uitgepakt. Opladen ging heel snel. Gelijk even geprobeerd. Dochter van zeven zegt dat ik oude apparaat meteen moet weggooien. Omdat dat oude apparaat (ook een Philips) prikt.

Tweede dag: weer geschoren. Tot nu toe geen last van irritaties gehad. Hoewel dat wel zou kunnen volgens de handleiding. Ook voor het eerst het bijbehorende schoonmaakapparaat gebruikt. Als je niet houdt van het lezen of bekijken van handleidingen, is het even uitzoeken hoe het werkt. Het schoonmaakapparaat pruttelt een minuut of tien en dan is je scheerapparaat weer schoon.

De dagen hierna heb ik de Philips ook geprobeerd onder de douche. Gaat eigenlijk net zo gemakkelijk. De turboknop is handig voor de stuggere haren. Scheren gaat zo nog sneller. De knoppen zijn wel wat gevoelig, waardoor ik het scheerapparaat nu twee keer onbedoeld heb uitgezet. Wat me opvalt is de flexibiliteit van de scheerkoppen. Ze volgen gemakkelijk de lijnen van je gezicht.

Pluspunten

• zeer glad resultaat
  • turbostand
  • flexibele koppen
  • snel opladen

Minpunten

• gevoeligheid aan/uit knop
  • beperkte handleiding